Over Team HBc

Team HBc is ontstaan uit de samenwerking van twee administratiekantoren om zo kennis te delen en de continuïteit van uw financiële administratie te waarborgen. Naast de administratieve en fiscale werkzaamheden denken wij ook graag met de ondernemer mee op allerlei gebied.

Waarvoor staat Team HBc

Team HBc staat voor korte lijnen, persoonlijke aandacht, heldere afspraken en advies op maat tegen markt conforme tarieven. Voor startende ondernemers hanteren wij een kortingspercentage, 20% in het eerste jaar en 10% in het tweede jaar.

Wat kunnen wij voor u betekenen

Accountancy

  • uitwerken en beoordelen van administraties
  • het verzorgen van aangiften omzetbelasting / ICP aangiften
  • samenstellen van jaarrekeningen
  • beoordelen van jaarrekeningen
  • opstellen van tussentijdse cijfers
  • opstellen van prognoses en begrotingen

Fiscale/juridische advisering

  • opstellen van aangiften inkomstenbelasting
  • opstellen van aangiften vennootschapsbelasting
  • fiscale advisering in de meest ruime zin
  • het indienen van bezwaarschriften bij onder andere de belastingdienst

Salarisadministratie

  • periodieke salarisverwerking
  • het verzorgen van aangiften loonbelasting

Advies o.a.

  • keuze rechtsvorm
  • beoordeling ondernemingsplan
  • begeleiding bedrijfsoverdracht
  • begeleiding financieringsaanvraag
 
"Ons administratiekantoor voelt zich betrokken bij de samenleving en richt de werkzaamheden zoveel mogelijk in op de uitgangspunten van maatschappelijk verantwoord ondernemen"

Marja van de Haar

Met de oprichting van mijn administratiekantoor HBc in december 2015  is voor mij een lang gekoesterde wens uitgekomen. Met HBc ben ik in staat ondernemers op financieel en administratief gebied behulpzaam te zijn. Als financiële duizendpoot heb ik de afgelopen 25 jaar veel ervaring opgedaan in diverse branches (bouw, agrarische sector, metaalindustrie en automotive) en op verschillende niveaus, variërend van administratief medewerker tot en met hoofd financiële administratie. Hierdoor zijn alle financiële en administratieve werkzaamheden de revue gepasseerd; van het inrichten van administraties tot en met het samenstellen van de volledige jaarrekening. In deze periode is kennis opgedaan met de volgende boekhoudpakketten; Exact, Twinfield, AccountView, Snelstart en E-boekhouden.

In 2012 heb ik de opleiding assistent controller afgerond. Aanvullend hierop heb ik in 2013 de post-HBO opleiding “Financial Controller” gevolgd en succesvol afgerond.

Vanaf 1 januari 2018 de volgende stap. De start van Team. Door onze krachten te bundelen zijn we nog beter in staat om u als ondernemer te begeleiden.

Voor mij is een persoonlijke begeleiding erg belangrijk. Ik denk graag met u mee, zodat u zich bezig kunt houden met ondernemen!

mvdhaar@teamhbc.nl

Peter van Bussel

Het grootste deel van mijn leven heb ik in Dronten doorgebracht. Mijn opleiding heeft grotendeels in Zwolle plaatsgevonden omdat Dronten in die tijd nog echt in opbouw was en voor vervolgopleiding je aangewezen was op Kampen, Zwolle of andere plaatsen.

Vanaf 1978  tot 2016 ben ik op diverse administratie- en accountantskantoren werkzaam geweest, waardoor ik in meerdere ‘keukens’ heb mogen kijken en mijn kennis heb kunnen delen met collega’s en cliënten uit allerlei branches.

De keuze om op latere leeftijd voor mijzelf te beginnen is ontstaan in de crisistijd 2008-2016. Door veranderende wetgeving werd ik belemmerd in mijn werkzaamheden. Functies kwamen te vervallen en het ‘vinkje, het paraafje en datum’ werden belangrijker dan de uitwerkingen. Kortom: het werk moest gedaan worden in een harnas, terwijl juist vrijheid en creativiteit binnen mijn werk heel belangrijk zijn. Natuurlijk wel binnen de normen die maatschappelijk aanvaardbaar zijn.

Vanaf begin 2015 is het allemaal snel gegaan; vanuit het opstarten in een eenmanszaak (KAAS Dienstverlening) – oprichten van administratiekantoor ACK”s in Almere in 2016 – en vanaf 1 januari 2018; de uitbreiding naar Team.

Mijn uitdaging is het zoeken naar een juiste balans tussen werk en privé om zo nog een mooi aantal jaren midden in de maatschappij te staan.

Naast mijn werk en privé leven vind ik het ook belangrijk om ook op een andere wijze dienstbaar te zijn voor de maatschappij. Vrijwilligerswerk en het ondersteunen van kleine projecten blijf ik heel belangrijk vinden.

pvbussel@teamhbc.nl

foto-kees-van-baal

Kees van Baal

Per 1 januari 2019 ben ik als adviseur verbonden aan Administratiekantoor Team HBc.

Tot december 2018 had ik mijn eigen administratiekantoor onder de naam Van Baal 2.0 en was gevestigd in Dronten.

Door diverse redenen, met name de continuïteit, heb ik besloten om samen te gaan met Team HBc.

Sinds 1976 ben ik werkzaam in de accountancy en ben in 1987 ingeschreven als accountant.

In 1989 heb ik het kantoor Van Baal & Partners, accountants & adviseurs, opgericht; dit kantoor heb ik verkocht in 2007 en heb daarna een aantal jaren genoten van mijn “vrijheid”.

Omdat ondernemen in mij zit en ik ondernemers graag wil adviseren, ben ik in 2012 weer begonnen onder de naam Van Baal 2.0, administratie & advies.

Naast ondernemen heb ik jarenlang mijn kennis ingezet voor diverse (sport)verenigingen in Dronten.


kvbaal@teamhbc.nl